Menü
 
Alapszabály
Alapszabály : Alapszabály folytatás

Alapszabály folytatás

  2010.02.06. 07:46


63. A 62. pont vonatkozásában nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve a társadalmi szervezet által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.

 

 

64. Az ülésekről jegyzőkönyvet, a határozatokról nyilvántartást kell vezetni, amely bárki számára megtekinthető. A jegyzőkönyvet az Elnök írja alá és az egyik elnökségi tag hitelesíti. A határozatokról szóló nyilvántartás: a Határozatok Könyve, amelynek naprakészen tartásáról és hitelességéről az Elnök gondoskodik.

 

 

65. A Határozatok Könyve a Közgyűlés és az Elnökség határozatait tartalmazza oly módon, hogy abból a döntés tartalma, időpontja és hatálya, illetve a döntést támogatók és ellenzők számaránya (ha lehetséges személye) megállapítható legyen.

 

66. A Határozatok Könyvébe és az Egyesület működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba az Egyesület székhelyén bárki – az Egyesület elnökével előzetesen egyeztetett időpontban – betekinthet. A jogszabály által felhatalmazott szerv vagy személy által kért iratbetekintést haladéktalanul kell teljesíteni.

 

 

67. A betekintés során figyelemmel kell lenni az egyéb jogszabályok, különös tekintettel a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok közzétételéről szóló törvény rendelkezéseire. Az iratbetekintésről az Elnök köteles nyilvántartást vezetni, melyből megállapíthatónak kell lennie a kérelmező neve, a kért irat megnevezése, az igény bejelentésének és teljesítésének időpontja.

 

 

68. A Közgyűlés és az Elnökség határozatait az érintettekkel a döntés meghozatalától számított 15 napon belül írásban postai küldeményként kell közölni, illetve a nyilvánosság számára hozzáférhető módon, internetes honlapján közzétenni.

 

 

69. Az Egyesület, mint közhasznú szervezet működésének, szolgáltatásai igénybevétele módjának, beszámolói közlésének nyilvánosságra hozatala úgy történik, hogy az Egyesület internetes honlapján közzétételre kerül, és a székhelyen, valamint a telephelyeken elhelyezett hirdetőtáblán is kifüggesztésre kerül legalább 30 napra.

 

 

70. Az Elnökség tagjai tiszteletdíjban, illetve költségtérítésben részesülhetnek. Az Elnökség tagjai megbízásukat az alapszabályhoz csatolt nyilatkozattal fogadják el.

 

 

A Felügyelő Bizottság

 

71. Az Egyesület felügyelő szerve a Felügyelő Bizottság (FB), amely 3 főből áll. Az FB tagjait a Közgyűlés választja meg 5 éves időtartamra. Az FB tagjai indokolt esetben, különösen az Alapszabály 22. pontjában szereplő okok valamelyikének fennállása esetében visszahívhatók.

 

 

72. A tagok körébe választható a tagokon kívül minden olyan magyar állampolgár, továbbá letelepedési, bevándorlási vagy tartózkodási engedéllyel rendelkező nem magyar állampolgár, valamint külföldi állampolgárságú személy, aki nincs eltiltva a közügyek gyakorlásától.

 

 

73. Az FB tagjai maguk közül elnököt választanak, akinek jogállására, feladataira és tevékenységére az Egyesület Elnökére vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.

 

 

74. Nem lehet az FB elnöke vagy tagja az a személy, aki

 

– a vezető szerv elnöke vagy tagja,

– a közhasznú szervezettel a megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik,

– a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásából részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és a társadalmi szervezet által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatást -, illetve

– az előző pontokban meghatározott személyek hozzátartozója.

 

 

75. Az FB szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülésezik, működésére az Egyesület Elnöksége működésének szabályait kell értelemszerűen alkalmazni

 

 

76. Az FB ellenőrzi a közhasznú szervezet működését és gazdálkodását, melynek során

 

– a vezető tisztségviselőktől jelentést, a szervezet munkavállalóitól pedig tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet, továbbá

– a közhasznú szervezet könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja.

 

 

77. Az FB tagja a közhasznú szervezet az Elnökség ülésén tanácskozási joggal részt vehet, illetve részt vesz, ha jogszabály vagy a létesítő okirat így rendelkezik.

 

 

78. Az FB köteles az intézkedésre jogosult a vezetőszervet tájékoztatni és annak összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy

 

– a szervezet működése során olyan jogszabálysértés vagy a szervezet érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése az intézkedésre jogosult vezetőszerv döntését teszi szükségessé,

– a vezető tisztségviselők felelősségét megalapozó tény merült fel.

 

 

79. Az intézkedésre jogosult vezetőszervet az FB indítványára - annak megtételétől számított harminc napon belül - össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte esetén a vezetőszerv összehívására a felügyelő szerv is jogosult.

 

 

80. Ha az arra jogosult szerv a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, az FB köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi felügyeletet ellátó szervet.

 

 

81. Az FB ügyrendjét maga állapítja meg.

 

 

82. Az FB üléseiről jegyzőkönyvet, a határozatokról nyilvántartást kell vezetni. A jegyzőkönyvet az elnök írja alá és az egyik tag hitelesíti. A határozatokról szóló nyilvántartás naprakészen tartásáról és hitelességéről az elnök gondoskodik.

 

 

83. A Felügyelő Bizottság tagjai tiszteletdíjban, illetve költségtérítésben részesülhetnek. A Felügyelő Bizottság tagjai megbízásukat az alapszabályhoz csatolt nyilatkozattal fogadják el.

 

 

 

 

Az Egyesület elnöke

 

84. Az Egyesület elnökét a rendes tagok közül 5 éves időtartamra a Közgyűlés választja, aki tevékenységével a Közgyűlésnek felelős.

 

 

85. Az Elnök visszahívható, különösen az Alapszabály 22. pontjában szereplő okok valamelyikének fennállása esetében, amennyiben a súlyosabb jogkövetkezmény alkalmazására nem került sor.

 

 

86. Az Elnök feladat és hatáskörébe tartozik az Egyesület képviselete, mely során különös figyelmet fordít

 

– az Egyesület tevékenységének és az Elnökség munkájának irányítására,

– a Közgyűlés és az Elnökség összehívására, határozatainak ellenjegyzésére,

– az Elnökség ülései közötti időszakban az Elnökség hatáskörébe tartozó kérdésekben való döntésre és intézkedés foganatosítására,

– a Közgyűlés és az Elnökség által hozott határozatok és állásfoglalások végrehajtásának irányítására és ellenőrzésére,

– más társadalmi és érdekképviseleti szervezetekkel való kapcsolattartásra,

– a Közgyűlés és az Elnökség üléseinek levezetésére,

– az ügyintéző apparátus vezetésére,

– az Egyesület gazdálkodásának irányítására, és a polgári jogi, valamint egyéb szerződések megkötésére,

– az utalványozási jog gyakorolására,

– a munkáltatói jogok gyakorlására,

– és minden olyan feladat ellátása és döntés meghozatalára, amely az Alapszabály szerint nem tartozik más egyesületi szerv hatáskörébe.

 

 

87. Az Elnök tiszteletdíjban, illetve költségtérítésben részesülhet. Az Elnök megbízását az alapszabályhoz csatolt nyilatkozattal fogadja el.

 

 

Az Egyesület alelnöke

 

 

88. Az Egyesület Alelnökét a rendes tagok közül 5 éves időtartamra a Közgyűlés választja. 

 

 

89. Az Alelnök feladatkörébe tartozik az Elnök tartós akadályoztatása – különösen hosszantartó kórházi kezelése, legalább 5 naptári napot meghaladó ismeretlen helyen vagy ismert, de csupán időleges kapcsolatba kerülést lehetővé tevő helyen, illetőleg külföldön tartózkodása – esetén az Elnök helyettesítése, mely során teljes joggal képviseli az Egyesületet, és gyakorolja az Elnök jogköreit, illetve ellátja feladat- és hatáskörét.

 

 

90. Az Alelnök visszahívhatóságára, továbbá tisztségének elfogadására és díjazására az Egyesület Elnökre vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.

 

 

A vezető tisztségviselőkre, különös tekintettel az összeférhetetlenségre vonatkozó rendelkezések

 

 

91. A vezető tisztségviselő az ilyen tisztséget betöltő személyektől elvárható fokozott gondossággal, az Egyesület érdekeinek elsődlegessége alapján köteles eljárni.

 

 

92. A jogszabályok, az alapszabály, illetve a vezetőszerv által hozott határozatok vétkes megszegésével az Egyesületnek okozott károkért a polgári jog szabályai szerint tartozik felelősséggel. Jogviszonyára a Ptk. megbízási szerződésre vonatkozó szabályai megfelelően irányadók.

 

 

93. A közhasznú szervezet megszűntét követő két évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be - annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig - vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki.

 

94. A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.

 

 

95. Az Egyesület vezető tisztségviselője és a Ptk. 685. § b) pontja szerinti közeli hozzátartozója nem választható meg az Egyesület Felügyelő Bizottsága tagjává.

 

 

V.

Az Egyesület képviselete

 

 

96. Az Egyesületet annak ügyeiben az elnök önállóan képviseli a nyilvánosság és a hatóságok előtt, illetve harmadik személyekkel szemben.

 

 

 

97. A képviselet módja akként történik, hogy az elnök az Egyesület és az elnök nevének előírt, előgépelt vagy nyomtatott szövege fölé nevét önállóan aláírja.

 

 

98. A bankszámla feletti rendelkezéshez az elnök és az alelnök vagy az elnökségi tag aláírása szükséges.

 

 

 

 

 

VI.

Az Egyesület gazdálkodása és a beszámolási szabályok

 

 

 

Az Egyesület gazdálkodása

 

 

99. Az Egyesület tartozásaiért saját vagyonával fele. A tagok – a tagdíj megfizetésén túl – az Egyesület tartozásaiért saját vagyonukkal nem felelnek.

 

 

100. Az Egyesület bevételei az alapítótól, az államháztartás alrendszereitől vagy más adományozótól közhasznú céljára vagy működési költségei fedezésére kapott támogatás, illetve adomány, továbbá a közhasznú tevékenység folytatásából származó, ahhoz közvetlenül kapcsolódó bevétel, az egyéb cél szerinti tevékenység folytatásából származó, ahhoz közvetlenül kapcsolódó bevétel, a szervezet eszközeinek befektetéséből származó bevétel, a tagdíj, valamint az egyéb, más jogszabályokban meghatározott bevétel és a vállalkozási tevékenységből származó bevétel.

 

 

101. Az Egyesület éves költségvetés alapján gazdálkodik, amelyet az Elnökség előterjesztésére a Közgyűlés fogad el.

 

A befektetési tevékenység folytatása esetében befektetési szabályzatot kell készíteni, amelyet a Közgyűlés fogad el.  

 

 

102. Az Egyesület pénzeszközeit bankszámlán kell kezelni és nyilvántartani.

 

 

A beszámolási szabályok

 

103. Az Egyesület köteles az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági jelentést készíteni, melyek elfogadása a legfőbb szerv kizárólagos hatáskörébe tartozik.

 

 

104. A közhasznúsági jelentés tartalmazza:

 

– a számviteli beszámolót,

– a költségvetési támogatás felhasználását

– a vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatást

a cél szerinti juttatások kimutatását,

a központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalaptól, a helyi önkormányzattól, a települési önkormányzatok társulásától és mindezek szerveitől kapott támogatás mértékét,

az Egyesület vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értékét, illetve összegét,

a közhasznú tevékenységről szóló rövid tartalmi beszámolót.

 

 

105. Az Egyesület éves közhasznúsági jelentésébe bárki betekinthet, illetőleg abból saját költségére másolatot készíthet.

 

 

106. Az Egyesület köteles a közhasznúsági jelentését a tárgyévet követő évben, legkésőbb június 30. napjáig saját honlapján, ennek hiányában egyéb, a nyilvánosság számára elérhető módon közzétenni.

 

 

107. Az Egyesület a közhasznú jogállásának megszűnésekor köteles esedékes köztartozásait rendezni, illetőleg közszolgáltatás ellátására irányuló szerződéséből eredő kötelezettségeit időarányosan teljesíteni.

 

 

VII.

Az Egyesület megszűnése

 

 

108. Az Egyesület megszűnik feloszlással, más társadalmi szervezettel való egyesüléssel, feloszlatással, illetőleg megszűnésének megállapításával.

 

 

109. Az Egyesület megszűnése esetén – a hitelezők kielégítése után – vagyonáról a Közgyűlés döntése szerint kell rendelkezni. Az ezzel kapcsolatos teendők ellátása a felszámolóként eljáró volt Elnökség feladata.

 

 

110. Amennyiben az Egyesület feloszlással szűnt meg, vagy megszűnését állapították meg, és a vagyon hovafordításáról nem történt rendelkezés, az Egyesület vagyona a hitelezők kielégítése után állami tulajdonba kerül, és azt közérdekű célra kell fordítani. A vagyon felhasználásának módját nyilvánosságra kell hozni.

 

 

VIII.

Vegyes és záró rendelkezések

 

 

111. Az Egyesület céljának megvalósítása érdekében együttműködik az állami, a társadalmi és gazdálkodó szervezetekkel, továbbá más egyesülettel és szövetséggel, amelyek segítik az Egyesület eredményes működését és céljainak megvalósítását.

 

 

 

112. Az Alapszabályban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV., az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény, valamint a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény, illetve egyéb hatályos jogszabályok irányadóak.

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
Fórum
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?